Descrizione: A timing based side channel exists in the OpenSSL RSA Decryption implementation which could be sufficient to recover a plaintext across a network in a Bleichenbacher style attack. To achieve a successful decryption an attacker would have to be able to send a very large number of trial messages for decryption. The vulnerability affects all RSA padding modes: PKCS#1 v1.5, RSA-OEAP and RSASVE. For example, in a TLS connection, RSA is commonly used by a client to send an encrypted pre-master secret to the server. An attacker that had observed a genuine connection between a client and a server could use this flaw to send trial messages to the server and record the time taken to process them. After a sufficiently large number of messages the attacker could recover the pre-master secret used for the original connection and thus be able to decrypt the application data sent over that connection.
Il **Base Score CVSS** è un punteggio da **0 a 10** che rappresenta la gravità intrinseca di una vulnerabilità. Un punteggio più alto indica una gravità maggiore.
Database CWE: v4.18
CWE-203: Observable Discrepancy ↗
The product behaves differently or sends different responses under different circumstances in a way that is observable to an unauthorized actor, which exposes security-relevant information about the state of the product, such as whether a particular operation was successful or not.
Fonte: MITRE CWE
L'**EPSS (Exploit Prediction Scoring System)** è un punteggio da **0 a 1** che indica la **probabilità** che una vulnerabilità venga sfruttata nel mondo reale nei prossimi 30 giorni. Un valore più alto indica una maggiore probabilità di exploit.
Il **Percentile** indica quanto il punteggio EPSS di questa vulnerabilità sia più alto rispetto a quello di tutte le altre vulnerabilità nel database EPSS. Ad esempio, un percentile di 0.90 (90%) significa che il 90% delle vulnerabilità ha un EPSS score uguale o inferiore a quello attuale.
*Dati aggiornati al: 2025-12-07
Il **CISA KEV Catalog** elenca le vulnerabilità che sono state **attivamente sfruttate nel mondo reale**. Se una CVE è presente in questo catalogo, indica che la minaccia è immediata e la mitigazione dovrebbe essere una priorità assoluta.
La CVE **CVE-2022-4304** non è presente nel CISA KEV Catalog. Ciò indica che al momento non è classificata dal CISA come vulnerabilità attivamente sfruttata.